نشست کارگروه گردشگری سه استان اصفهان، قم و مرکزی

 ‏10 ‏مرداد ماه ‏1396 در اصفهان برگزار شد.

آغازانقلاب بزرگ صنعت گردشگری کشور در نصف جهان

صنعت گردشگري به عنوان يکي از منابع درآمد و ايجاد اشتغال در سطح محلی وملی مي تواند رهيافتي براي توسعه اقتصادي باشد، بخصوص در زماني که سود فعاليت هاي ديگر بخش هاي اقتصادي در حال کاهش باشد، جايگزين مناسبي براي آنها و راهبردي براي توسعه است.
در کشور ما نیز این صنعت بزرگ با پیشرفت های چشمگیری در سالهای اخیر روبرو بوده است که با تلاش های افرادی که در این حوزه فعال هستند، صنعت گردشگری جایگاه ویژه ای را میان مردم به خود اختصاص داده است.
پیرو این اطلاعات ،مدیران کل سازمان میراث فرهنگی استان های اصفهان،مرکزی و قم و همچنین جمعی از فعالان این حوزه بر آن شدند تا با همکاری سه جانبه و از پتانسیل های موجود در این سه استان بهره بگیرند ودر توسعه صنعت گردشگری به پیشرفت های روزافزونی دست یابند.
پس از برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مسئولین این حوزه گروه اقتصادی کافل دراصفهان به عنوان دبیرخانه کارگروه توسعه گردشگری اقلیم مرکزی ایران انتخاب و بلاخره در دهمین روز از مرداد ماه جاری در استان اصفهان نشست بین استانی کارگروه توسعه گردشگری برگزار و تفاهم نامه ای میان این سه استان مبنی بر ادامه همکاری های استان های اصفهان،مرکزی وقم در حوزه های مختلف گردشگری ،امضا شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان در این نشست ، اظهار داشت: مشترکات فراوانی بین این سه استان وجود دارد که با تکیه بر آنها و تشکیل کمیته ها و برنامه ها و ایده هایی که در دستور کار خود داریم سعی خواهیم کرد ، تحولی شگرف در گردشگری این سه استان در سطح ملی وبین المللی به وجود بیاوریم.
فریدون الله یاری ضمن تشکر از ستار کیانپور به عنوان ریس گروه اقتصادی کافل برای تلاش هایی که در به ثمر رسیدن این هدف بزرگ انجام دادند،افزود: با توجه به برنامه هایی که در دستور کار خود قرار داده ایم ،باید برای تشکیل کمیته تبلیغات جشنواره ها و برندینگ از پتانسیل های موجود به خوبی استفاده کنیم.
الله یاری این اتفاق را انقلابی بزرگ در حوزه گردشگری کشور خواند و ادامه داد: گردشگری طبیعی نیز شاخصه دیگری است که بین این سه استان مشترک است و از سلسله کوه های کرکس تا کویرهای مشترک ادامه دارد. اکنون در شرایطی هستیم که با درنظر گرفتن اهداف، می بایست بر روی مشترکات استان ها کار کنیم و با برند سازی در این خصوص، پتانسیل جذب گردشگران را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: امضای تفاهم نامه و تشکیل یک دبیرخانه بین این سه استان، می تواند گامی محکم در اجرای اهداف از پیش تعیین شده باشد.
وی به بازاریابی در سطح بین المللی اشاره کرد وگفت:با توجه به اینکه جزو پنج کشور پرجاذبه دنیا هستیم باید شناخت کافی از این موضوع را برای همه مردم دنیا ایجاد کنیم وبا برگزاری نمایشگاه ها وجشنواره های بین المللی ، تنظیم اطلس های گردشگری در پیشرفت این صنعت قدرتمند بیشتر تلاش کنیم.
در پایان این جلسه تفاهم نامه ای میان سه استان اصفهان ،مرکزی وقم در حوزه کارگروه توسعه گردشگری و شورای عالی انجمنهای دوستی ایران با فرانسه، هلند، آلمان، استرالیا، هندوستان، بلاروس، کنیا، سیرالیون، تایلند بعنوان نماینده شبکه انجمنهای دوستی ایران با سایر کشورها امضا شد و از سایت اصلی این کارگروه که به همت کافل ساخته شده بود ،رونمایی شد.

گالری