کنفرانس بین المللی برند گردشگری

۱۳ و ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ در اصفهان برگزار شد.

اسپانسر همایش

[ultimate_carousel title_text_typography=”” slides_on_desk=”4″]
[/ultimate_carousel]

سخنرانان

عبدالوهاب سهل آبادی

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان

مهدی جمالی نژاد

شهردار شهر اصفهان

رسول زرگرپور

استاندار استان اصفهان

مسعود سلطان فر

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مهدی جهانگیری

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران

پروفسور جعفر جعفری

پدر گردشگری ایران

فریدون الهیاری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

موضوعات سخنرانی

مسعود سلطانی فر


آینده گردشگری جهان را برندها و نشان ها تعیین می کنند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آینده گردشگری جهان را برند ها و نشان ها رقم می زنند و تصویر موجود در ذهن گردشگران دنیا از روی برندها شکل می گیرد . «مسعود سلطانی فر»در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت:گردش مالی صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۴ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار در کل دنیا بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۵ فراتر خواهد رفت دراین میان باید چشم انداز آینده و سهم ایران از این اقتصاد کلان بوده و چه قدم هایی باید در این زمینه برداریم؟ وی هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگردی را افزایش سهم ایران از گردشگری جهان و انتخاب یک برند و نشان ملی برای جذب حداکثری ازجمعیت بالای یک میلیارد گردشگران جهانی عنوان کرد و افزود: تصویری که با ایجاد برند گردشگری ایران منتقل می شود همواره در ذهن ها باقی خواهد ماند.

رسول زرگرپور


گردشگری اساسی ترین محور توسعه استان اصفهان است

گردشگری بهترین الگو و اساسی ترین محور توسعه استان اصفهان است. وی با برشمردن شاخصه ها و جاذبه های بی بدیل گردشگری در استان اصفهان افزود: این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در طول تاریخ چهار بار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده و مجموعه ای متنوع ازهنر و آثارگرانقدر تاریخی و فرهنگی را نگهداری و محافظت کرده است. وی با خرسندی از برگزاری کنفرانس برند گردشگری در اصفهان، ابراز امیدواری کرد: نتایج و ثمرات این کنفرانس مهم ، رهیافتی موثر برای توسعه گردشگری اصفهان و ایران باشد

مهدی جمالی نژاد


شهر خلاق اهداف ارزشمند خود را در راستای پیشرفت و توسعه نهادینه می کند

ما آماده ایم با دیگر شهرهای خلاق و مطرح جهان در عرصه گردشگری به تبادل تجارب و نتایج پژوهش ها بپردازیم . تداوم همکاری و توسعه دیپلماسی با شهرهای دارای گفتمان خلاقیت به عنوان عامل راهبردی خود در نظر گرفته شده و این امر از اولویت های اصفهان محسوب می شود. این شهربه عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال 2006 انتخاب شده و این می طلبد که با ایجاد شبکه های تبادل حرفه ای در زمینه هنر و گردشگری برنامه نوآورانه ای را در این راستا داشته باشیم.

عبدالوهاب سهل آبادی


برند شهر اصفهان اردیبهشت سال اینده رونمایی می شود

مجموعه اتاق بازرگانی آماده است با افزایش همکاری، برندهای هنری و جذاب را برای گردشگران ایجاد کند. سال هاست که از طریق علمی پیگیر خلق برند شهری اصفهان هستیم و امیدواریم این برند در اردیبهشت 95 به جهان معرفی شود .وی با بیان اینکه اصفهان برند صلح و همزیستی ادیان الهی را نیز دارد اظهار کرد: سال های مدیدی است که مردم این شهر با تمام ادیان با عزت و احترام در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.

فریدون الهیاری


تبیین استانداردها مهمترین اصل در طرح ملی برند گردشگری است

دیدگاه دولت بر موضوع برند گردشگری مطلوب و مثبت است و باید تلاش کنیم با قابلیت های موجود بهترین نتایج را در امر توسعه گردشگری کسب کنیم .الهیاری با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد استانداردها و استفاده از روش ها و اصول علمی صنعت گردشگری بهترین راهکار برای ارتقای این صنعت است گفت: توسعه کشور و استان به وسیله صنعت گردشگری محقق می شود.

پروفسور جعفر جعفری


برند سازی درعرصه گردشگری ازاولویتها و ضرورت های ایران است

گردشگری رقابتی ترین صنعت دنیا است به همین جهت کشورهای جهان به برند گردشگری ورود پیدا کرده اند . ما باید در برند گردشگری شهامت و جرات رویارویی با دیگر کشورها را داشته باشیم تا این عرصه مهم را برای آیندگان هموار سازیم . کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان بستری مناسب علمی و عملی برای ارائه ایده ها و پیشنهادات و شکل گیری یک ساختار مناسب در این عرصه است .

مهدی جهانگیری


زمینه حضور برندهای معتبر دنیا را فراهم کنیم

دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته امید را در دل مردم نهادینه کرد و مردم امید به روزهای پررونقی دارند. امروز که شرایط به‌گونه‌ای است که روزهای خوبی را به ارمغان آورد بخش خصوصی و فعالان گردشگری از دولت برای توسعه این صنعت انتظار دارند. باید تلاش کنیم تا هویت و برند کشور خود را به دنیا معرفی کنیم. ایران هراسی انجام شده طی سال‌های گذشته آسیب بزرگی بوده است چراکه عدم احساس امنیت بزرگ‌ترین ضربه به گردشگری است .

کنفرانس بین المللی برند گردشگری  با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان صنایع دستی ،میراث فرهنگی و گردشگری ،استاندار و شهردار اصفهان و  جمعی از کارشناسان خارجی و داخلی  حوزه گردشگری در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

در این کنفرانس که به مدت دو روز و با حضور کارشناسان گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکا، چین، کرواسی، بلژیک، پرتقال، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، آلمان، استرالیا برپاشده، شاخصه های برند گردشگری ایران  بررسی و تدوین می شود .

گالری